​ ​ ​ ​

REGULAMIN SKLEPU eAZYMUT.pl

1. INFORMACJE OGÓLNE

1.1. Strona internetowa www.eAzymut.pl jest sklepem internetowym. Właścicielem Sklepu internetowego eAzymut.pl jest firma Azymut-Paweł Kos z siedzibą w Warszawie, ul. Corazziego 4 lok. 12, kod pocztowy 00-087, wpisana przez Prezydenta m.st. Warszawy do ewidencji działalności gospodarczej pod numerem 145042; NIP: 524-106-29-79, REGON: 011725140.

1.2. Definicje

Regulamin – regulamin sklepu eAzymut.pl;

Sklep internetowy – sklep eAzymut.pl (inaczej eAzymut.pl, Sklep www), Sprzedający;

Sklep stacjonarny - sklep Azymut w Warszawie mieszczący się przy ul. Corazziego 4 (w pasażu handlowym);

Dzień roboczy – jeden dzień roboczy w dniach od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych (świątecznych);

Formularz rejestracji – formularz elektroniczny umożliwiający Klientowi utworzenie konta w sklepie eAzymut.pl (zawiera dane Klienta);

Formularz zamówienia – formularz elektroniczny umożliwiający złożenie zamówienia w sklepie eAzymut.pl (zawiera dane Klienta niezbędne do złożenia i realizacji zamówienia);

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane z użyciem formularza zamówienia bądź formularza kontaktowego/e-mail'owo/elektronicznie, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym w zakresie oferowanych towarów i usług;

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a eAzymut.pl, to dotycząca towaru lub usługi zrealizowana przez Sprzedawcę sprzedaż na podstawie zamówienia Klienta;

Konto – indywidualny i elektroniczny zbiór danych Klienta, podanych przez Klienta zgodnie z formularzem rejestracji, o ograniczonym dostępie (login, hasło);

Sprzedawca – sklep Azymut-Paweł Kos (inaczej także Usługodawca, Sklep);

Klient – posiadająca w świetle prawa zdolność do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym: osoba fizyczna (powyżej 16 roku życia), konsument, osoba prawna, bądź inna jednostka organizacyjna (inaczej także Usługobiorca).

Newsletter - elektronicznie świadczona usługa nieodpłatna umożliwiająca zapoznanie się z ofertą Sklepu.

Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną.

1.3. Założenie konta, jak również złożenie zamówienia w sklepie eAzymut.pl, w tym także z użyciem formularza kontaktowego, e-mail'owo bądź w inny sposób elektroniczny, jest równoznaczne z akceptacją warunków sklepu internetowego eAzymut.pl.

 

2. OFERTA

2.1. Oferta sklepu eAzymut.pl skierowana jest dla konsumentów oraz innych klientów.

2.2. Oferta sklepu kierowana jest w szczególności dla klientów z terenu RP, o czym świadczy używany język polski. Dostawy towarów realizowane są na terenie RP. Ewentualna realizacja zamówienia poza teren RP podlega indywidualnym uzgodnienieniom w zakresie kosztów i warunków dostawy.

2.3. Oferta sklepu dostępna jest internetowo, 24 godziny na dobę, bez wyłączenia dni świątecznych.

2.4. Wszystkie ceny podawane w sklepie są cenami brutto (z VAT 23%) i wyrażone są w pełnych złotych.

2.5. Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par.1 ustawy – Kodeks cywilny.

2.6. Dostępność produktów i ceny mogą ulegać zmianom.

2.7. Sklep zastrzega sobie możliwość odmowy zrealizowania zamówienia w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w przypadku niedostępności towaru u dostawców, bądź ewidentnego błędu w ofercie.

2.8. Sklep dokłada wszelkich starań, aby prezentowane w nim zdjęcia i opisy towarów oraz usług były zgodne z ich rzeczywistymi cechami.

2.9. Jako autoryzowany dystrybutor marki Garmin i autoryzowany dealer pozostałych marek Sprzedawca gwarantuje, że towar podlegający sprzedaży zgodnie z ofertą będzie fabrycznie nowy, w oryginalnym opakowaniu i pochodzący z legalnego źródła (zapis nie dotyczy ofert produktów outletu, które mogą nie być "nowe" – patrz punkt 2.10).

2.10. Sklep dokonuje sprzedaży towarów z outletu (używanych) o cechach zgodnych z ofertą, jedynie w zakresie towarów powystawowych Sklepu i ze zwrotów własnych.



3. ZAMÓWIENIA I DOSTAWY

3.1. Zamówienia w sklepie eAzymut.pl można składać poprzez Sklep www za pomocą dostępnego formularza zamówienia lub formularza kontaktowego, a także z użyciem e-mail'a/w sposób elektroniczny.

3.2. Klient zobowiązany jest podać w formularzu rejestracyjnym, a także w zamówieniu, prawdziwe i kompletne dane, niezbędne do realizacji działań, jakie mają zostać zrealizowane.

3.3. Wyboru formy dostawy zamówienia dokonuje klient w momencie składania zamówienia.

a) dostawa towaru może zostać zrealizowana wysyłkowo,

b) odbioru zamówienia może dokonać Klient, bądź upoważniona przez niego osoba, bezpośrednio w Sklepie stacjonarnym mieszczącym się w Warszawie, przy ul. Corazziego 4 (pasaż sklepowy). Odbiór osobisty (inaczej: "odbiór własny – dokonywany przez Klienta odbiór zamówienia w Sklepie stacjonarnym") może nastąpić jedynie po emailowym lub telefonicznym potwierdzeniu przez Sklep gotowego do zrealizowania zamówienia.

3.4. Zamówienia, które nie zostały opłacone i nie są zamówieniami towaru z przedsprzedaży, po 7 dniach kalendarzowych zostają automatycznie anulowane, a towar objęty zamówieniem przestaje być dla Klienta rezerwowany. Dotyczy to zarówno zamówień z realizacją w formie wysyłki, jak i zamówień z odbiorem własnym w sklepie stacjonarnym.

3.5. W przypadku towarów dostępnych w naszym głównym magazynie, dokładamy wszelkich starań, aby zamówienia składane i opłacone (lub "za pobraniem") do godziny 15.00, były zrealizowane jeszcze tego samego dnia. Jeśli wysyłka towaru w tym samym dniu nie będzie możliwa, towar zostanie wysłany w kolejnym dniu roboczym.

3.6. W przypadku, gdy z różnych przyczyn nie jesteśmy w stanie zrealizować całego lub części zamówienia kontaktujemy się z Klientem z użyciem danych kontaktowych, jakie podał Klient (w szczególności adresu e-mail, numeru telefonu), w celu przedstawienia możliwych sposobów rozwiązania sytuacji.

3.7. Wszystkie nasze przesyłki są ubezpieczone. Istnieje możliwość śledzenia statusu przesyłki na stronie wybranego przewoźnika /w przypadku takiej oferty przewoźnika/.

3.8. Zgodnie z art. 545 § 2 ustawy – Kodeks cywilny, Klient zobowiązany jest sprawdzić przy odbiorze przesyłki, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy sprawdzić wizualnie opakowanie, zamknięcia opakowania, stan taśm i plomb.

Klienci mający wątpliwości co do stanu zawartości przesyłki, powinni sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera.

W przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki/towaru w transporcie, dochodzenie ewentualnych roszczeń ułatwi zgłoszenie kurierowi uszkodzeń w momencie odbioru paczki tak, aby ten fakt odnotował poprzez spisanie protokołu szkody i podpisanie go przez kuriera, bądź złożenie reklamacji poprzez system internetowy firmy kurierskiej.

3.9. Klient dokonuje wyboru przewoźnika, a termin dostarczenia paczki zależny jest od tego przewoźnika.

Zgodnie z umową jaką mamy zawartą z DPD/UPS, wysłana przesyłka powinna być doręczona na następny dzień roboczy (liczony od poniedziałku do piątku) maksymalnie do godziny 16.00 (konkretna godzina doręczenia zależy od adresu dostawy, w miejscowościach z siedzibami oddziałów wybranego przewoźnika dostawa powinna mieć miejsce do godziny 14.00).

X-Press Couriers dostarcza paczkę tego samego dnia, jeśli klient kupi i opłaci zakup do odpowiedniej godziny. Paczka dostarczona zostanie tego samego dnia na terenie Warszawy, jeśli zamówienie i wpłata dokonane zostaną do godziny 15:00. W przypadku pozostałych dostępnych miast, paczka dostarczona zostanie tego samego dnia, jeśli zamówienie i wpłata dokonane zostaną do godziny 10:45.

Deklarowany termin doręczeń przesyłek InPost to 1-2 dni robocze, licząc od dnia nadania.
Kurierzy dostarczają paczki zazwyczaj
w godzinach 8.00 - 16.00. Informujemy, że nie ma możliwości zastrzegania godzin dostawy, dlatego prosimy o podawanie adresu doręczenia, gdzie mogą Państwo odebrać paczkę w powyższym przedziale godzinowym.

3.10. W sporadycznych przypadkach, na które firma Azymut nie ma wpływu, może nastąpić opóźnienie dostawy realizowanej przez przewoźnika (np. z uwagi na niekorzystne warunki pogodowe). Jeśli jednak paczka nie dotrze w ciągu 3 dni roboczych od momentu wysyłki, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszą firmą.

3.11. Sprzedawca ma prawo w uzasadnionych przypadkach do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie towaru Klienta według stawek rynkowych.


4. KOSZTY DOSTAWY:

4.1. W zależności od wartości zamówienia koszty dostawy dla wysyłek na terenie Polski są następujące:

a) gratis
dla zamówień o wartości powyżej 250 zł, po przedpłacie,
dotyczy standardowych przesyłek kurierskich: DPD/UPS/Inpost Kurier/Inpost Paczkomat/X-Press Couriers;

b) gratis
dla zamówień o wartości powyżej 250 zł opłacanych u kuriera ("za pobraniem"),
dotyczy standardowych przesyłek kurierskich: DPD/UPS/Inpost Kurier/Inpost Paczkomat/X-Press Couriers;

c) 10 zł
dla zamówień o wartości poniżej 250 zł,, po przedpłacie,
dotyczy standardowych przesyłek kurierskich: DPD/UPS/Inpost Kurier/Inpost Paczkomat po przedpłacie/X-Press Couriers;

d) 15 zł
dla zamówień o wartości poniżej 250 zł opłacanych u kuriera ("za pobraniem"),
dotyczy standardowych przesyłek kurierskich: DPD/UPS/Inpost Kurier/Inpost Paczkomat.

4.2. Koszty dostaw towarów w ilościach hurtowych, o znacznej wartości (powyżej 15 tys. zł), a także poza teren RP, podlegają indywidualnym uzgodnieniom.

5. SPOSOBY PŁATNOŚCI

5.1. W przypadku zakupów dokonywanych bezpośrednio w Sklepie stacjonarnym w Warszawie, przy ul. Corazziego 4 (pasaż sklepowy), możliwe formy płatności są następujące:
gotówka, karta kredytowa, przedpłata w formie zgodnej ze złożonym zamówieniem.

Informacja dodatkowa:
Na podstawie art 22p ust 1 i 2 ustawy o PIT, przedsiębiorcy prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą nie mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatku w tej części, w jakiej kwota transakcji przekraczająca 15 tys. zł nie nastąpiła za pośrednictwem rachunku bankowego.

5.2. W przypadku zamówień realizowanych wysyłkowo możliwe formy płatności są następujące:
przelew tradycyjny z góry, przelew szybki z góry (PayU lub Przelewy24), wysyłka "za pobraniem" (płatność następuje bezpośrednio u kuriera wydającego paczkę), kredyt (płatność dla Sklepu z góry: PayU lub Przelewy24, LeasLink (leasing)), zakup na raty/kredyt 0% RRSO (z użyciem serwisu PayU).


6. DOKUMENTACJA POTWIERDZAJĄCA SPRZEDAŻ

6.1. Klient składając zamówienie dokonuje wyboru, jakiego dokumentu potwierdzającego sprzedaż chce otrzymać, czyli: faktury bądź paragonu.

6.2. W przypadku żądania wydania faktury VAT, Klient zobowiązany jest podczas składania zamówienia wybrać opcję "faktura" i podać dane nabywcy do faktury.

6.3. W przypadku nie oznaczenia opcji faktury zostanie wystawiony paragon fiskalny. Paragon wystawiany jest w szczególności dla osoby fizycznej i rolnika ryczałtowego - bez żądania. Paragon może zostać wystawiony również dla firmy - Klient dokonujący wyboru "paragonu dla firmy" zobowiązny jest podać w zamówieniu numer NIP do paragonu.

6.4. Zgodnie z art. 106e ust. 5 pkt 3 ustawy o VAT paragon fiskalny z NIP do kwoty 450,00 zł brutto stanowi fakturę uproszczoną.

6.5. W przypadku odbioru osobistego zamówienia Klient zobowiązany jest zgłosić żądanie wystawienia faktury lub podać NIP do paragonu przed rozpoczęciem wystawiania dokumentu potwierdzającego sprzedaż.

6.6. Klient może zgłosić żądanie wystawienia faktury na podstawie paragonu:

  • dla firmy, jedynie na podstawie paragonu z NIP, do 15-go dnia kolejnego miesiąca kalendarzowego,

  • dla osoby fizycznej, do 3 miesięcy od dnia wystawienia paragonu.

Sprzedawca zobowiązny jest zachować w swojej dokumentacji egzemplarz wydanej do paragonu faktury i do tego egzemplarza dołącza zwrócony przez Klienta paragon dokumentujący tą sprzedaż (art. 106h ust. 1 ustawy o VAT).

WAŻNE

Jeśli klient nie poda numeru NIP do czasu wystawienia paragonu, uznaje się, że kupuje jako osoba fizyczna. W takim przypadku Klient może wystąpić o wystawienie faktury, jednak sprzedawca wystawi mu fakturę taką, jak dla osoby fizycznej, czyli bez numeru NIP.

6.7. W przypadku dokonania przez Klienta przedpłaty możliwe jest wystawienie przez Sprzedawcę faktury zaliczkowej.

6.8. Podstawowym sposobem dostarczenia dokumentu potwierdzającego sprzedaż jest:

a) wydanie dokumentu potwierdzającego sprzedaż w Sklepie stacjonarnym – podczas odbioru osobistego zamówienia,

b) wysłanie dokumentu potwierdzającego sprzedaż wraz z towarem – w przypadku realizacji wysyłkowej zamówienia.

6.9. W przypadku usług realizowanych przez Sklep elektronicznie (w szczególności dotyczy to sprzedaży aktualizacji map, oraz map realizowanych elektronicznie), Sprzedawca potwierdza dokonaną sprzedaż wystawiając fakturę sprzedaży i fakturę tą wysyła Klientowi także elektronicznie. Klient dokonując zakupu produktu elektronicznego wyraża jednocześnie zgodę na przesłanie faktury elektroniczne na podany przez Klienta e-mail. Zgoda dotyczy również ewentualnych korekt i duplikatów.

6.10. Możliwy jest przesył elektroniczny dokumentów potwierdzających sprzedaż za zgodą Klienta: faktur sprzedaży, duplikatów faktur, korekt. W celu otrzymania faktury w formie elektronicznej Klient zobowiązany jest zgłosić prośbę przesłania dokumentu w formie elektronicznej jednocześnie podając e-mail na jaki ma zostać dokument wysłany (nie dotyczy realizacji produktów elektronicznych opisanych w pkt. 6.9.).

7. ZWROTY

7.1. W przypadku zakupu internetowego z realizacją wysyłkową, zgodnie z prawami konsumenta, Klient ma prawo odstąpienia od umowy w terminie do 14 dni od odebrania przesyłki.

7.2. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Sprzedawcy zakupiony produkt chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam produkt odbierze.

7.3. Klient odstępujący od zakupu odsyła zakupiony towar wraz z:

a) pisemnym Oświadczeniem o odstąpieniu od umowy,

b) podpisanym Protokołem zwrotu.

Zgodnie z obowiązującym prawem Klient dokonujący zwrot ma obowiązek uprawdopodobnić zakup. W przypadku sprzedaży potwierdzonych wydanym paragonem fiskalnym, prosimy o zwrot oryginału paragonu fiskalnego.

W przypadku zakupu na fakturę (także przez osobę prywatną) wymagane jest w zwrocie podanie numeru faktury zakupu oraz podpisanie kopii faktury korygującej i dostarczenie jej do firmy Azymut.

7.4. Zgodnie z treścią art. 535 ustawy – Kodeks cywilny i obowiązkami Klienta, Sprzedawca ma prawo obciążyć Klienta kosztami związanymi z nieodebraniem przesyłki z zamówieniem (w obie strony, zgodnie z cennikiem firmy transportowej wybranej przez Klienta).

7.5. Od 1 stycznia 2021 roku zasady dotyczące zwrotów konsumenckich dotyczą także przedsiębiorców, o ile zakup nie był związany bezpośrednio z działalnością handlową firmy, czyli nie dotyczył towarów powiązanych z PKD firmy klienta, a Klient nie pobrał rachunku czy faktury na dane firmowe.

7.6. Prosimy o zwrot towaru w oryginalnym opakowaniu. Za zwrot towaru bez oryginalnego opakowania, z uszkodzonym opakowaniem, ze znamionami użytkowania, uszkodzonego, Sklep może żądać odszkodowania z tytułu zmniejszenia wartości rzeczy.

7.7. Kupujący ponosi odpowiedzialność za "zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy".

Zwracamy uwagę, że w urządzeniach marki Garmin połączenie z aplikacją Garmin Connect, jak również włączenie lokalizacji GPS, w efekcie której następuje zapisanie w pamięci urządzenia aktualnej pozycji, są zmianami trwałymi, ponieważ nie da się następnie usunąć informacji o tym użyciu, co jest trwałym śladem użytkowania. Tym samym oznacza to utratę wartości - ponieważ nie jest możliwe sprzedanie takiego urządzenia jako 100% nowego.

7.8. W przypadku uznania zwrotu towaru Sklep gwarantuje zwrot pieniędzy w ciągu maksymalnie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zwrotu towaru i stosownych dokumentów: oświadczenia o zwrocie, podpisanego i poprawnie wypełnionego protokółu zwrotu, dokumentu potwierdzającego zakup (takim dokumentem np. jest paragon), a w przypadku firm, podpisanej faktury korygującej. Co do zasady zwrot środków dokonywany jest tym samym sposobem, którym Klient dokonał płatności (nie dotyczy to zamówień zrealizowanych "za pobraniem", w przypadkach których zwrot środków realizowany jest przelewem bankowym).

7.9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu, w tym koszt dostarczenia (odesłania) zwracanego towaru do siedziby sprzedawcy.

8. GWARANCJA, REKLAMACJA I RĘKOJMIA

8.1. Urządzenia marki Garmin (z wyłączeniem czujnika mocy Vector, Rally, Echosond, akcesoriów, urządzeń z outletu i produktów, przy których zaznaczono inaczej/według oferty) sprzedawane przez eAzymut.pl objęte są 3-letnią gwarancją: 2-letnią gwarancją producenta oraz dodatkową roczną gwarancją firmy Azymut.

Urządzenia marki Orient objęte są 3-letnią gwarancją producenta.

Pozostałe urządzenia objęte są 2-letnią gwarancją producenta.

Nie dotyczy produktów z outletu – obowiązuje gwarancja według oferty sprzedaży.

8.2. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikłych z niewłaściwego stosowania urządzenia, uszkodzeń mechanicznych, niestosowania się do zaleceń instrukcji użytkowania oraz w sytuacjach, gdy sprzęt nosi znamiona celowego uszkodzenia, lub defekt powstawał na skutek działania warunków atmosferycznych, bądź klęsk żywiołowych.

8.3. Rozpatrzenie reklamacji realizowane jest niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia dostarczenia reklamowanego towaru do serwisu.

8.4. Reklamowany towar należy dostarczyć wraz z kartą gwarancyjną (jeśli była wydana) do naszego serwisu na koszt Klienta, zwrot naprawionego lub wymienionego urządzenia odbywa się na koszt firmy Azymut.

8.5. W uzasadnionych przypadkach, gdy przesłanie towaru odbywa się na koszt Sklepu, wymagana jest do ubiegania się o zwrot kosztów faktura na Sklep z danymi: AZYMUT – Paweł Kos, ul. Corazziego 4 lok. 12, 00-087 Warszawa, NIP: 524-106-29-79.

8.6. W przypadku, gdy do towaru dołączony jest inny produkt (akcesorium), nie wchodzący w skład oryginalnego zestawu (dodatkowy pasek, folia ochronna etc.), może on zostać usunięty podczas naprawy lub wymiany i nie zostanie odesłany ani zamontowany. W takim przypadku klient musi się liczyć ze stratą produktu (akcesorium) dodatkowego. Dlatego prosimy o wysyłanie do reklamacji towarów tylko w ich oryginalnym stanie.

8.7. Aby przyspieszyć i usprawnić obsługę reklamacji rekomendujemy złożenie jej bezpośrednio w Systemie RMA, którego używamy do obsługi tego typu spraw. Pozwoli on na podgląd aktualnego statusu reklamacji, a informacje o jego zmianie przesłane zostaną na podanego przez Klienta e-mail'a. Aby złożyć reklamację w systemie proszę kliknąć tu: Zgłoś reklamację.

8.8. Zgodnie z art. 558 § 1 ustawy – Kodeks cywilny, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkt, wobec klienta nie będącego konsumentem, zostaje wyłączona.



9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

9.1. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sklepem a Klientem.

9.2. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby powstałe spory pomiędzy Klientem a Sklepem rozstrzygnięte zostały polubownie i w drodze negocjacji pomiędzy Stronami.

9.3. Sklep zastrzega możliwość zmiany treści Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności z uwagi na zmiany przepisów prawa, zmiany form płatności, zmiany warunków i firm transportowych.

9.4. W przypadku spraw nie uregulowanych w treści niniejszego regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa RP powszechnie obowiązującego, a w szczególności ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks Cywilny, przepisy prawa podatkowego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO.