​ ​ ​ ​
Kategorie produktów
Monitorowanie stresu i ćwiczenia oddechowe - Garmin Breathwork

Monitorowanie stresu i ćwiczenia oddechowe - Garmin Breathwork

Opublikowany :
Kategorie : Technologia , Zdrowie , Zegarki sportowe

Każdy z nas, w mniejszym lub większym stopniu narażony jest na stres.
Odczuwanie go, w niektórych sytuacjach może działać na nas pozytywnie, chociażby poprzez mobilizowanie nas do działania, jednak gdy odczuwanie stresu jest stanem przewlekłym, może mieć to fatalne skutki dla naszego stanu psychicznego oraz zdrowia.

Ćwiczenia oddechowe w zegarku Garmin

Coraz więcej zegarków, wyposażonych jest w funkcję monitorowania stresu i w tzw. Breathwork, czyli ćwiczenia oddechowe, które pomogą zrelaksować organizm i zminimalizować odczuwanie stresu.

Monitorowanie stresu Fenix 6


Kiedy stres jest wysoki, możemy włączyć opcję Breathwork, w której zegarek poinstruuje nas, w jaki sposób oddychać i będzie odliczał czas poszczególnych faz, w zależności od tego, którą technikę oddechową wybierzemy i jaki jest cel naszych ćwiczeń.



Dostępne są 4 techniki oddychania:

  • Relaks i skupienie (16 min)
    Jest to plan poczwórnego oddechu, który rozluźnia ciało i pomaga się skoncentrować.
ćwiczenia oddechowe

 

  • Relaks i skupienie krótkie (6 min)
    Spełnia funkcje jak powyżej, natomiast jest to krótka sesja.
garmin ćwiczenia oddechowe

 

  • Spokój (12 min)
    Rozluźnia mięśnie, idealnie sprawdzi się przed snem.
ćwiczenia oddychania

 

  • Spójność (16 min)
    Przydatna opcja, jeśli potrzebujemy tylko uspokojenia.
techniki oddychania

Jak wygląda sesja ćwiczeń na stres Breathwork?

ćwiczenia oddechowe stres


W pierwszej kolejności należy wejść w aktywność Breathwork i wybrać interesującą nas technikę oddychania.
Przy korzystaniu po raz pierwszy z ćwiczeń, zegarek sam „zapyta” o technikę oddychania, którą chcemy podjąć.
Przy korzystaniu z tej opcji po raz kolejny, urządzenie zapamiętuje technikę, z której ostatnio korzystaliśmy i jeżeli chcemy ją zmienić, należy wejść w profil Breathwork, a następnie wejść w menu aktywności. Wśród dostępnych opcji wyświetli się „Technika oddychania”, gdzie należy wybrać interesujący nas sposób.

Zaprezentujemy jak to wygląda na zegarku Fenix 6s Pro i opcji drugiej, czyli krótkiej sesji pomagającej zrelaksować ciało i poprawiającej koncentrację.

ćwiczenia oddechowe na stres
Po wybraniu interesującej nas techniki oddychania, zegarek odlicza nam 30 sekund, podczas których możemy przygotować się do ćwiczeń oddechowych.
W ciągu tych kilkudziesięciu sekund wyświetla nam instrukcję, w jaki sposób wykonywać ćwiczenia oddychania.

monitorowanie stresu
monitorowanie stresu zegarkiem

Wyświetla nam się instrukcja z ilością etapów oraz czasem ich trwania.
W prezentowanym przez nas przykładzie jest to technika poczwórnego oddechu, gdzie mamy 4 fazy trwające po 4 sekundy: wdech, wstrzymanie powietrza, wydech i ponowne wstrzymanie.

ćwiczenia oddechowe zegarek

W krótkich ćwiczeniach oddechowych, które prezentujemy w tym wpisie, występuje tylko jedna sesja ćwiczeń, natomiast przy wyborze innego sposobu, po ukończeniu fazy pierwszej, wyświetla się komunikat o przejściu do kolejnej fazy, gdzie zmienia się czas trwania poszczególnych etapów.

ćwiczenia oddechowe w zegarku


Czy dziwi nas to, że w zegarkach występuje pomiar stresu i ćwiczenia, które pomagają go zwalczyć?
W zupełności nie. Aktywność fizyczna, zwłaszcza intensywna, powoduje wyrzut kortyzolu, czyli hormonu stresu do krwi, z którym trzeba sobie poradzić, a opcja z ćwiczeniami oddechowymi jest bardzo ciekawa i faktycznie uspokaja.

Polecamy wykonywać te ćwiczenia codziennie :)

Udostępnij