​ ​ ​ ​
Kategorie produktów
Śledzenie cyklu menstruacyjnego oraz monitorowanie ciąży

Śledzenie cyklu menstruacyjnego oraz monitorowanie ciąży

Opublikowany :
Kategorie : Zdrowie , Zegarki sportowe

W ostatnim czasie marka Garmin wprowadziła na rynek zegarek dedykowany specjalnie kobietom. Jest to Garmin Lily, o którym dowiedzieć się więcej możecie w naszym artykule na blogu oraz filmie na kanale YouTube. Pozostając w tematyce kobiecej, chciałabym przedstawić dwie funkcje, które zostały dodane do zegarków Garmin, specjalnie dla kobiet. Jest to monitorowanie cyklu menstruacyjnego oraz śledzenie przebiegu ciąży.
Dzięki widżetom wprowadzonym do zegarków Garmin oraz aplikacji Garmin Connect, mamy dostęp zarówno do materiałów edukacyjnych dotyczących kobiecego zdrowia, jak i możliwość śledzenia wszystkich parametrów i dodawania objawów podczas menstruacji, bądź ciąży. 
Urządzenie może również (po wyrażeniu przez nas zgody), wysyłać przypomnienia dotyczące zbliżającej się miesiączki. 
Jest to ciekawe rozwiązanie, dzięki któremu możemy powiązać nasz trening z aktualnym stanem psychofizycznym. Jak mówi sama Susan Lyman – wiceprezeska firmy Garmin ds. marketingu, jest to narzędzie stworzone przez kobiety, dla kobiet.

„Garmin postanowił użyć swojej olbrzymiej wiedzy o fitnessie i stworzyć rozwiązanie, które pozwoli aktywnym kobietom, śledzić swój cykl menstruacyjny w podobny sposób jak śledzą wyniki swojego ostatniego treningu. Funkcja ta została w pełni stworzona przez kobiety związane
z Garmin – inżynierki, menadżerki i specjalistki od marketingu. Tylko w ten sposób mogliśmy być pewni, że trafimy w oczekiwania i potrzeby kobiet”.

Monitorowanie cyklu menstruacyjnego

Aby rozpocząć korzystanie w funkcji cyklu menstruacyjnego lub monitorowania ciąży, należy w aplikacji Garmin Connect, sparowanej ze zgodnym zegarkiem, wybrać kolejno: 

Trzy kreski w lewym górnym rogu → Statystyki zdrowia → Cykl menstruacyjny → Rozpocznij.

Statystyki zdrowia - monitorowanie ciąży Cykl menstruacyjny

W następnym kroku określamy rodzaj cyklu – do wyboru mamy 4 opcje:

  • regularny,
  • nieregularny,
  • brak miesiączki,
  • w ciąży.

Wybierając jedną z dwóch pierwszych opcji, musimy wprowadzić dane, dzięki którym przebieg monitorowania cyklu będzie prawidłowy (m.in.: kiedy rozpoczęła się ostatnia miesiączka, ile zazwyczaj trwa cykl menstruacyjny, informacje dotyczące stosowanej metody antykoncepcji lub jej braku itp.).  
Jeżeli wybrana została opcja „Brak miesiączki”, to aplikacja nie potrzebuje tych danych, w związku z czym zaczynamy od razu od kroku numer dwa. 

Konfiguracja cyklu menstruacyjnego 1 Długość cyklu menstruacyjnego Kalendarz Przypomnienia o cyklu


W kolejnym kroku przechodzimy do podsumowania zaznaczonych przez nas opcji i mamy możliwość wyboru, które parametry chcemy rejestrować – m.in. nastrój, objawy fizyczne czy libido. 

Kiedy wszystkie informacje zostały zaznaczone w aplikacji, możemy cofnąć się do monitorowania cyklu, gdzie widoczne są informacje takie jak to, w którym dniu oraz w jakiej fazie cyklu się znajdujemy, ile dni pozostało do kolejnej fazy, w jakich dniach występują dni płodne, czy rady dotyczące np. treningu lub diety, które pomogą nam utrzymać odpowiedni poziom energii. 
Ponadto, każdego dnia możemy notować objawy (zarówno w aplikacji, jak i na zegarku) oraz dodawać swoje uwagi, dzięki czemu na przestrzeni czasu powstaje nam wykres, na którym możemy zaobserwować na przykładzie jednego, sześciu bądź dwunastu cykli, czy nie dzieje się nic niepokojącego, a ewentualne uwagi omówić z lekarzem. 

Zarejestruj objawy


Śledzenie cyklu menstruacyjnego jest czymś, co każda kobieta powinna robić – zarówno ze względu na dopasowanie odpowiedniej aktywności fizycznej, obserwacji zdrowia, ale także jeżeli planuje ciążę. 


Monitorowanie ciąży

I tutaj przechodzimy do kolejnej możliwości, która została dodana do zegarków marki Garmin, wraz z aktualizacją, pod koniec 2020 roku – jest to monitorowanie ciąży. 
W aplikacji Garmin Connect konfigurujemy śledzenie cyklu menstruacyjnego na monitorowanie ciąży, dzięki czemu (po odpowiedzeniu na kilka pytań) otrzymywać będziemy cotygodniowe wskazówki, otrzymamy możliwość rejestrowania ruchów dziecka i objawów występujących podczas całego okresu ciąży. 

W aplikacji należy zaznaczyć, na kiedy planowany jest termin porodu, a jeżeli monitorowany był wcześniej cykl miesiączkowy, aplikacja może samodzielnie wyznaczyć prawdopodobny termin porodu, na podstawie ostatniej zanotowanej przez nas miesiączki. 
W aplikacji Garmin Connect, po wejściu w „Statystyki zdrowia”, pojawi nam się opcja „Ciąża”, gdzie m.in. możemy wprowadzać wszystkie objawy, ustawiać przypomnienia i dowiadywać się tydzień po tygodniu np. jakiej mniej więcej wielkości jest płód. 

Typ cyklu Śledzenie ciąży Kalendarz - monitorowanie ciąży

Aby śledzić przebieg ciąży na zegarku, należy ze sklepu ConnectIQ pobrać aplikację Pregnancy Tracking (śledzenie ciąży), a w przypadku zbliżającego się terminu porodu, przydatna może się okazać aplikacja Contraction Timer (rejestracja skurczy).


Opcje dostępne przy śledzeniu ciąży: 

  1. Cele przyrostu wagi.
    Otrzymujemy szacunkowe informacje dotyczące zdrowego przyrostu wagi dostosowane do danej kobiety i rozwoju ciąży. 
  2. Alerty ruchu. 
    W trakcie ciąży ważne są ćwiczenia o umiarkowanej intensywności – po włączeniu tej opcji, urządzenie wysyła przypomnienia o poruszaniu się. 

  3. Śledzenie ciąży.
    Informacje na temat tygodnia ciąży, w którym się znajdujemy, możliwość zanotowania objawów, dodania informacji na temat poziomu glukozy we krwi, uwag, czy ruchów dziecka wraz z ich ilością i czasem trwania. 

  4. Porady.
    Otrzymujemy cotygodniowe informacje na temat wielkości płodu oraz wskazówki i porady dotyczące masy ciała, ćwiczeń, odżywiania, nastroju itp.  Na przykład: 

    „Wielkość płodu: Brzoskwinia.
    To drugi trymestr! Dla wielu kobiet oznacza to czas, w którym czują się najlepiej podczas całej ciąży. Twój nastrój może ulec poprawie, a także może pojawić się energia do realizowania swoich celów. Możesz zrobić z tych tygodni użytek, ale uważaj, aby nie przesadzić.
    Tygodniowy cel masy ciała: 58,9 – 60,7 kg
    Tygodni do porodu: 26
    Dni do następnego trymestru: 92”

    Możemy też uzyskać więcej informacji z Amerykańskiego Towarzystwa Kobiet w Ciąży – link przekierowujący do strony, znajdziemy również w aplikacji.

  5. Przypomnienia
    Np. witaminy, pij więcej wody, ćwicz mięśnie Kegla, zapisz symptomy, rejestruj ruchy dziecka, zapisz poziom glukozy — możemy również dodać własne przypomnienia i ich godziny.
Waga Przypomnienia - ciąża Twoja ciąża


Śledzenie cyklu menstruacyjnego oraz monitorowanie ciąży dostępne jest w zegarkach Garmin:

 

 

Udostępnij