​ ​ ​ ​
Kategorie produktów
Garmin D2 Mach 1 - zegarek z funkcjami lotniczymi

Garmin D2 Mach 1 - zegarek z funkcjami lotniczymi

Opublikowany :
Kategorie : Zegarki sportowe

Garmin D2 Mach 1 to najnowszy zegarek marki Garmin dedykowany osobom, których pasja lub praca związana jest ściśle z lotnictwem. Na samym wstępie warto też wspomnieć, że amerykańska marka Garmin, choć obecnie utożsamiana jest przede wszystkim z produkcją sprzętu dla sportowców, jak i szerokiej gamy produktów nawigacyjnych, swoje pierwsze produkty tworzyła właśnie z myślą o lotnictwie.

 

Garmin D2 Mach 1

D2 Mach 1 pod kątem konstrukcji i zastosowanych komponentów nie różni się wiele od mającego premierę w połowie stycznia bieżącego roku smartwatcha Epix drugiej generacji. Posiada wytrzymałą obudowę polimerową wzmocnioną włóknem szklanym. Zegarek ten występuje tylko w jednym rozmiarze koperty 47 mm i dwóch wariantach z dodatkowym paskiem skórzanym w kolorze ciemnego brązu lub srebrną bransoletą tytanową. Oprócz wymienionych rodzajów mocowań w zestawie znajdziemy również klasyczny czarny pasek silikonowy. Podobnie jak przypadku wspomnianego Epixa użytkownicy D2 Mach skorzystać będą mogli z dotykowego wyświetlacza o średnicy 1,3” i rozdzielczości 416 x 416 pikseli w technologii AMOLED. Nie znajdziemy tutaj panelu fotowoltaicznego, który powoli staje się standardem w zegarkach Garmin klasy premium, do której bez wątpienia należy opisywany D2 Mach 1. 

 

Ponadto w urządzeniu zastosowano szkło szafirowe, które chroni przed niepożądanymi zarysowaniami. Dodatkowo zegarek został wyposażony w nadgarstkowy czujnik tętna czwartej generacji, poprawiający odczyty saturacji, szczególnie istotnych przy przebywaniu na dużych wysokościach nad poziomem morza. Waga smartwatcha to 70 gram. Co istotne, zegarek posiada klasę wodoszczelności 10 ATM i spełnia militarne standardy odporności MIL-STD-810G.

Podobnie jak w innych modelach o podobnej klasie użytkownicy tego zegarka skorzystać będą mogli z płatności zbliżeniowych Garmin Pay oraz muzycznych aplikacji tj. Spotify, Deezer czy Amazon Music. Odsłuchiwanie ulubionych utworów muzycznych lub playlist odbywa się za pośrednictwem bezprzewodowych słuchawek obsługujących połączenie Bluetooth. Powiadomienia z telefonu o nadchodzących połączeniach i wiadomościach oraz z portali społecznościowych i innych komunikatorów są oczywiście tutaj opcją niemalże standardową. Wystarczy sparować zegarek z telefonem. Jednak to przekłada się na skrócenie pracy baterii. W trybie zegarka w pełni naładowana bateria wystarcza na 11 dni (po pobudzeniu wyświetlacza poprzez dotyk lub ruch nadgarstka) lub 4 dni ciągłego wyświetlania. Tryb oszczędzania baterii może natomiast wydłużyć jej działanie do 21 dni.

Przy zakupie smartwatcha Garmin D2 Mach 1 użytkownik otrzymuje voucher do użycia w aplikacji Garmin Pilot, w której można planować oraz segregować dane dotyczące lotów. Darmowy voucher aktywny będzie przez okres trzech miesięcy i należy zrealizować go w ciągu roku od daty zakupu.

 

To, co wyróżnia D2 Mach 1 od Epixa oraz pozostałych outdoorowo-multisportowych zegarków to rzecz jasna szeroka gama funkcji przydatnych w powietrzu. Oprócz załadowanych fabrycznie map oraz obsługi Mutli-Band GNSS wszystkich systemów satelitarnych i pasm jednocześnie, mamy tutaj również rozbudowane funkcje nawigacyjne. Bateria w trybie GPS wystarcza do 42 godzin w trybie ekonomicznego wyświetlania lub 30 godzin w trybie wyświetlania ciągłego. Wykorzystując jednak wszystkie systemy jednocześnie, czas ten skraca się jeszcze bardziej do odpowiednio 32 oraz 24 godzin. Dzięki obszernym możliwościom zegarka pilot samolotu może nawigować bezpośrednio do lokalizacji lub punktu ze światowej bazy danych lotniczych. Podczas podróży bardzo przydatne mogą okazać się raporty pogodowe, uwzględniające informacje o sile wiatru, widoczności, możliwości wystąpienia opadów oraz ciśnieniu na określonej wysokości. Dane dotyczące meteogramu prezentowane są w sposób graficzny. W tym miejscu należy jednak zaznaczyć, że dotyczą one jedynie amerykańskich lotnisk i nie ma, póki co informacji o potencjalnym rozszerzeniu terytorialnym w przyszłości. Dodatkowo smartwatch wyświetlać może alerty o zmieniających się warunkach dotyczących lotniska, do którego nawigujemy.

D2 Mach 1

 

Kolejnym wyróżnikiem smartwatcha jest funkcja igły kursowej HSI, umożliwiającej podążanie we wskazanym kierunku. Oprogramowanie zegarka dostarcza informacji o znajdujących się w pobliżu lotniskach m.in. o rozmieszczeniu pasów startowych czy częstotliwościach radiowych.

 

D2 Mach 1 dla szpiegów

 

Przemieszczanie się na dużych odległościach wymaga również stałej kontroli i utrzymywania właściwego harmonogramu lotu. Aspekty te mogą być monitorowane dzięki zainstalowanym trybom czasu UTC i wyświetlaniu kilku stref czasowych jednocześnie. Ze zmianą stref czasowych połączone są również dane dotyczące wschodu i zachodu słońca, których nie mogło zabraknąć w nowym D2 Mach 1.

 

Skórzany pasek D2 Mach 1

W D2 Mach 1 nie bez znaczenia jest także powszechnie stosowany w urządzeniach marki Garmin czujnik wysokościomierza barometrycznego. W tym przypadku oprócz samego odczytu aktualnych wartości zegarek poinformować może o konieczności podania dodatkowego tlenu po osiągnięciu określonej wysokości. W kwestiach bezpieczeństwa, w przypadku wystąpienia usterki pilot może skorzystać z trybu awaryjnego. Ułatwi on dostosowanie prędkości i wysokości szybowania oraz obranie właściwego kierunku i przeliczy odległość, jaka dzieli go do najbliższego lotniska jeśli zaszłaby realna konieczność przedwczesnego lądowania. W przypadku, gdyby skorzystanie z najbliższego lotniska nie byłoby możliwe, wyświetlona zostanie również lista innych, alternatywnych lotnisk w okolicy. Oczywistym jest zatem fakt, że w zegarku odnaleźć można 3-osiowy elektroniczny kompas.

 

Ten lotniczy smartwatch poprzez ustawienie stosownych alertów przypomni również o konieczności przełączenia zbiornika paliwa lub wykonaniu innych zadań, w których najistotniejszą kwestię odgrywa upływający czas. Ponadto zegarek po synchronizacji z kontem flyGarmin.com przesyła automatycznie informacje o dacie lotu, długości jego trwania i przebiegu.

 

Poza funkcjami i trybami stricte lotniczymi zegarek Garmin D2 Mach 1 posiada wszystkie funkcje charakterystyczne dla linii Fenix. Posiada zatem dużą ilość trybów sportowych oraz kwestie monitorowania stanu zdrowia. W przypadku uprawiania licznych dyscyplin sportowych mamy możliwość sparowania zgodnych czujników odpowiadających np. za pomiar tętna z klatki piersiowej, pomiar kadencji i prędkości z poszczególnych elementów roweru itp. Natomiast monitoring stanu zdrowia obejmuje całodobowy pomiar tętna, saturacji, oddechu, stresu, analizy snu z wyodrębnieniem jego faz, kontrola spalonych kalorii, spożycia płynów i nawodnienia oraz pomiar ogólnej kondycji organizmu i jego przystosowania do wysiłku fizycznego. Producent wyposażył zegarek w funkcje Health Snapshop oraz monitor energii Body Battery. Co wiecej, użytkownicy zainteresowani dogrywaniem zupełnie nowych widżetów oraz tarcz do zegarka mogą skorzystać z tysięcy aplikacji oferowanych w sklepie Connect IQ Store. Część z nich jest do pobrania odpłatnie, ale zdecydowana większość nie wymaga dodatkowych opłat.

Przyciski w D2 Mach 1

 

„Słowem” podsumowania D2 Mach 1 to urządzenie bardzo rozbudowane, niewątpliwie specjalistyczne i skierowane do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców. Dla większości osób aktywnie uprawiających sport, niemających jednak nic wspólnego z pilotażem statków powietrznych będzie stanowił sprzęt, którego potencjał wykorzystają jedynie w niewielkim zakresie. Ich potrzeby i wymagania spełni wiele modeli amerykańskiego producenta, które zakupić mogą w dużo niższej cenie. Natomiast osoby, których pasją lub sposobem na życie jest rzeczywiście lotnictwo, mogą czerpać z niego wielką frajdę i wiele faktycznie istotnych danych. Warto mieć na uwadze, że wyświetlane na tarczy zegarka informacje stanowią oczywiście uzupełnienie specjalistycznego sprzętu sterującego samolotami i w sytuacjach realnego zagrożenia nie mogą stanowić podstawy do podejmowania kluczowych decyzji. W takiej sytuacji wszelkie obawy pilotów powinny być niezwłocznie komunikowane z osobami odpowiedzialnymi za ruch powietrzny tj. m.in. kontrolerami ruchu lotniczego.

 

Garmin D2 Mach 1 na ręce

Udostępnij