​ ​ ​ ​
Kategorie produktów
Nawodnienie z zegarkiem Garmin

Nawodnienie z zegarkiem Garmin

Opublikowany :
Kategorie : Garmin Connect , Zdrowie , Zegarki sportowe

Mamy bardzo gorące lato, a co za tym idzie bardzo łatwo o odwodnienie organizmu, które skutkować może bólami i zawrotami głowy, przyspieszoną pracą serca, zaburzeniami widzenia czy omdleniami, dlatego tak istotne jest, aby pamiętać o nawadnianiu organizmu.

Jakie korzyści daje nam odpowiednie nawadnianie organizmu i dlaczego jest to takie ważne?

Nasz organizm zbudowany jest w około 60% z wody. Bierze ona udział m. in. w termoregulacji, ochronie stawów czy usuwaniu zbędnych składników przemiany materii.
Jako osoby aktywne, tracimy jej bardzo dużo wraz z potem, podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych, biegania czy jazdy na rowerze więc bardzo istotne jest, aby na bieżąco uzupełniać ją w organizmie i nie doprowadzać do odwodnienia.

W aplikacji Garmin Connect, możemy w szybki i łatwy sposób monitorować płyny które przyjmujemy w ciągu dnia.
Oprócz monitorowania nawodnienia w aplikacji, możemy monitorować je również bezpośrednio w zegarku – w niektórych modelach widżet nawodnienia wbudowany jest automatycznie, w innych natomiast należy go pobrać z aplikacji Connect IQ.

Na przykładzie Fenixa 6s pokażę, jak ustawić nawodnienie w aplikacji, jak dodać widżet do zegarka oraz jak ustawić alert przypominający o nawodnieniu.

1. Nawodnienie w aplikacji Garmin Connect.

  • Logujemy się do aplikacji Garmin Connect. Na głównym ekranie wybieramy “Dodaj dane”, a następnie “Nawodnienie”.

  • Pojawia nam się opcja szybkiego dodawania ilości kubków wody, którą wypiliśmy.

    Jeżeli dodawanie w jednostkach takich jak kubki nam odpowiada, możemy zostać przy tym polu. Jeżeli jednak chcielibyśmy zmienić jednostki na mililitry lub uncje, klikamy trzy kreski dostępne w prawym górnym rogu, co przekieruje nas do ustawień nawodnienia, gdzie możemy je zmienić oraz ustawić własny cel dotyczący ilości wody, którą chcemy wypijać.

  • Po ustawieniu parametrów i dodaniu ilości wypitej wody, możemy cofnąć się do ekranu głównego, gdzie będzie wyświetlona zarówno wprowadzona ilość, jak i cel do którego dążymy.

Aplikacja umożliwia śledzenie danych z jednego dnia, 7 dni, 4 tygodni, a nawet roku.

Nawodnienie wg Garmin Fenix 6s

Zalecane jest wypijanie ok. 2,5 litra wody dziennie, natomiast pamiętać należy, aby podczas intensywnych aktywności czy wysokich temperatur, wypijać jej jeszcze więcej.

Dla osób aktywnych polecamy włączenie w ustawieniach nawodnienia opcji „Automatyczne zwiększanie celu” - po jej włączeniu, nasz dzienny cel zwiększy się w oparciu o szacowaną przez urządzenie utratę potu podczas aktywności.

2. Pobieranie aplikacji Garmin Hydration Tracking na zgodne zegarki Garmin:
  • W polu wyszukiwania wpisujemy “hydration”.
  • Wybieramy aplikację “Garmin Hydration Tracking”, a następnie opcję “Instaluj”.
  • Po pobraniu aplikacji, widżet nawodnienia automatycznie pojawi się w dostępnych widżetach w zegarku.

Pobieranie aplikacji Garmin Hydration Tracking
3. Jak to wygląda na zegarku:

Monitorowanie nawodnienia w zegarkach Garmin / Fenix 6s

Wchodząc w widżety widzimy informację na temat ilości wody, którą już spożyliśmy, a także bezpośrednio na zegarku możemy dodać ilość płynów które przyjmujemy.

4. Ustawianie alertu, przypominającego o spożyciu wody.

Najczęściej pojawiającym się argumentem dotyczącym braku regularności w piciu wody jest zapominanie o nim, gdy organizm nie wysyła sygnałów. Z pomocą przychodzą nam tutaj zegarki i dostępna w nich funkcja umożliwiająca ustawienie alertu przypominającego o nawodnieniu.

  • Wchodzimy w widżet “Nawodnienie” na zegarku
  • Wchodzimy w ustawienia widżetu, a następnie w opcję “Alerty” i ustawiamy odpowiadający nam odstęp przypomnień - dostępne są opcje: wyłączone, częste (co 1 godz.), sporadyczne (co 2 godz.) i tylko po aktywności.


Po ustawieniu alertu, na zegarku wyświetlać się będzie przypomnienie.

Fenix 6s - dodaj do nawodnienia

Kiedy najlepiej uzupełniać płyny?

Odczuwalne przez organizm pragnienie, jest już informacją wysyłaną przez organizm, że brakuje mu wody – jest to najwyższy czas na jego nawodnienie.
Należy jednak pamiętać, że rekomendowane jest wypijanie niewielkich ilości wody regularnie w ciągu całego dnia, niż doprowadzenie do pojawienia się dużego pragnienia, gdzie dwa czy trzy razy dziennie wypijemy bardzo dużą ilość wody naraz.

Udostępnij